Kinepolis heeft een eigen innovation lab waarbij medewerkers ideeën kunnen indienen. Een van de uitdagingen is om die ideeën ook op te volgen en te realiseren. Het duurt volgens het normale proces vaak heel lang eer een idee aan de streep geraakt. Daarom besloot Kinepolis het over een andere boeg te gooien
Driedaagse innovatiesprint
Om veelbelovende ideeën in een korte intense periode uit te werken begeleidde ik een driedaagse innovatiesprint. Doel was een go/no-go beslissing te kunnen nemen over het implementeren van de ideeën. Op de eerste dag zijn tijdens een gestructureerde brainstorm heel veel ideeën bedacht, vervolgens gefilterd en tot in detail uitgewerkt.
Op dag twee zijn klanten uitgenodigd om feedback te geven op de uitgewerkte concepten. Ik zorgde ervoor dat ze op een open en veilige manier feedback konden geven. Met die input pasten de medewerkers de concepten verder aan.
Tijdens de laatste dag coachte ik de deelnemers zodat ze voor elk van de twee uitgewerkte ideeën een concrete businesscase konden voorleggen. Daarnaast tekende een visual harvester de ideeën mooi uit. Samen met het uitgewerkte businessplan hielp dat de teams om hun uitgewerkte ideeën makkelijker intern en extern te communiceren.
Binnenkort in de bioscoop
De twee ideeën uit de Innovatiesprint zijn momenteel in ontwikkeling en binnenkort in de bioscoopomgeving te zien.
Zo heeft Kinepolis de samenwerking ervaren
Ook concreet aan de slag met creatieve ideeën?
Laten we afspreken!
Stuur me een e-mail dirk@dirkdeboe.be of bel +32 474 94 94 48